Van wild tot getemd

Eindelijk! Ik had al enkele vierkante-meter-bakken staan bij mijn schoonmoeder, waarin ik met succes en minder succes al een paar jaar dingen in kweek, maar ik wou meer.  Alleen ’t is nog een groot stuk verwilderde grond.

Omdat ik écht nog in maart wil gaan zaaien, is het nu de moment om er zwaar in te vliegen en hopen dat alles een beetje mee zit: de grond, het weer, de zaden, extra hulp… We gaan de stukken / perceeltjes zelf omspitten en zoveel mogelijk de kweekgrassen en onkruiden afsteken. Daarna goede compost eronder mengen en hopen dat de onkruiden niet te snel revanche nemen.

Ondertussen ben ik ook bezig met het plannen van de perceeltjes, de aankoop van de zaden en de verder organisatie met Raf en Kris.

Ik probeer zo veel mogelijk low cost te werken met uitzondering van de initiële compost, zaden en plantgoederen. Momenteel is dit onze eerste indeling:

planning
Voorlopige planning moestuin

Het is nog niet zeker of de kippenren er komt, maar ik hou van dieren en ook van lekkere eitjes. Daarnaast wil ik de kids (ook al zijn ze nog tamelijk jong) nu al heel wat bijleren over hoe ze groenten  kunnen kweken en diertjes verzorgen. Natuurlijk hoop ik ook dat ze gestimuleerd worden om meer en verschillende groentjes en fruit te eten!

Ik hou jullie op de hoogte van de vooruitgang.

Voor wie wil, je kan je eigen tuin uittekenen op www.mijntuin.org

Geef een reactie

