Work it hard

Deze namiddag was zwaar. We hadden gehoopt op toch wat zon, maar de weergoden bleven in een trieste bui. Regen, regen en veel nattigheid… dat hield ons niet tegen! Gaan met de banaan!

Organisatorisch gezien hadden we wat problemen, maar ook positieve wendingen. De bosmaaier die voorzien was, was per ongeluk niet meer voorhanden. Gelukkig is er niet ver van hier een verhuurder van werkmateriaal. Probleem opgelost!

De houten omkadering van de acht belangrijkste percelen zijn ook al aangeschaft  met een leuke korting én gratis vervoer van de lange latten. Dank u Gamma 😉

Maar dan, het harde werk!

WP_001077

Door de regen heb ik geen echte “voor” foto kunnen maken van de grond. Hoe dan ook, denk “meer hoge, droge grassen” erbij en je begrijpt wel hoe het eruit zag.

WP_001079

In fase één gaan we ons focussen op de belangrijkste 8 percelen. Die zijn momenteel het belangrijkste. Ook al is het door de lichte schemering niet zo heel duidelijk, de laatste 5 meter zijn al redelijk onkruidvrij. Een groot deel van de dikke klompen kweekgras zijn er al uit samen met wat kleine bosjes netels. Het ligt er op zijn minst al properder bij en een groot deel van de grassen en onkruiden liggen nu op een mooie hoop. En wat voor een hoop!

We zullen waarschijnlijk ook met niveaus moeten werken. Dat moeten we nog eens goed bekijken. De grond helt namelijk fors af. Verder ligt er op een bepaalde plaats een enorme “klomp” zware kleigrond. Geen leem, maar grijze klei. Daar gaan we ons best rondwerken 🙂

Toegegeven, soms denk ik wel: waar ben ik aan begonnen? Gelukkig houdt mijn levendige verbeelding, van hoe het er zou uitzien, mij op de been.  Zonder mijn goede vrienden zou ik het alleen niet volhouden.

Hieronder volgt nog een foto van enkele zaadjes die ik vergat te bestellen 🙂

Zaden de nieuwe tuin

Die “Beaver Dam” paprika is volgens Google eigenlijk een peper met een Scoville rating tussen 500 – 1000. De opbrengst is iets lager, maar de smaak daarentegen is schijnbaar uitmuntend. Heerlijk voor een salsa.

Verder ben ik heel benieuwd naar de slangenradijs: niet de knol wordt gegeten, maar de vruchten! Ik vraag me juist af op welk perceel ik het moet indelen.

Nu een warm badje nemen. De spiertjes kunnen wat ontspanning verdragen.

Geef een reactie

