Perceelplan versie 2

Je hebt een visie, maar soms moet je die visie aanpassen naar de situatie. In mijn professioneel leven als IT-er kom je dat dagelijks tegen. Deze aanpassing van ons plan komt bijgevolg niet geheel onverwacht. Het reliëf van het terrein speelt  een grotere impact dan voorgenomen. Vooral de kweekgrassen en enkele stukken dikke zompige klei gooien roet in het eten.

Uiteindelijk verhuist het toekomstige kippenhoekje naar boven samen met de andere percelen. Niet dat het voor mij heel veel verandert, de belangrijkste percelen zijn de 9 basis percelen als uitgangspositie. Het zal alleen wat puzzelen worden met de aanplanting van de bessenstruiken (frambozen, aalbessen…)

De compost komt nu achter de serre te staan, een beetje meer uit het zicht en het bloemenperkje wordt iets smaller, maar blijft mooi uitgestrekt. Hier en daar zullen sowieso bloemen worden bijgezet, denk maar aan de stinkertjes en maanzaadpapavers. Hoe dan ook, ik mag zeker en vast de zonnebloemen voor onze kleinsten thuis niet vergeten! Ze zijn er dol op. De papa, diene is dol op lathyrus odoratus  😉 die zetten we ergens aan de rechterkant van het plan aan de draad van de afsluiting.

Een groot stukje veld zal door pompoenen en courgetten worden ingenomen dit jaar. Op dat veld zal ik worteldoek of karton met mulch leggen zodat de onkruiden verstikken.  In enkele proper gemaakte plantgaten van dat perceel zal ik dan de plantjes zetten. Op die manier kan ik volgend jaar eventueel dat stukje grond met veel minder moeite bewerken voor de uitbreiding van de percelen, mocht ik dat willen. Stel dat met de huidige basis percelen al genoeg werk heb, dan zal ik daar bloemen inzaaien om ons ecosysteem te boosten.

Perceep plan v2
Perceel plan v2 (klik voor groter formaat)
Geef een reactie

