Productief weekendje

… en misschien toch ook weer niet. Maar ik mag toch best tevreden zijn. Schitterende zon, goei helpers en vooral: de natuur wordt wakker. Ik heb al verschillende vlinders gezien zoals een dagpauwoog en veel kleine vossen. Als ik me niet vergis was er ook ergens een citroenvlinder of koolwitje aan’t fladderen. Door de afstand kon ik het helaas niet goed zien.

Wat hebben we dit weekend allemaal gedaan? We hebben nog wat vierkante meters grond gespit en alles met compost fijner laten frezen. Daarnaast hebben we een voorbeeld kader voor het eerste perceel gemaakt, maar het steekt nog niet in de grond.

De aardperen zijn geplant op hun eigen veldje! Onze drie knolletjes hadden al lange, groene spruiten en nu steken ze zelfs al met hun kopje licht boven de grond uit. Voor de veiligheid heb ik ook een aantal gerecupereerde stenen in de grond gestoken, zodat ze wortels niet teveel naar het perceel ernaast zouden kruipen. Op dat perceel zal ik hoogstwaarschijnlijk een paar kruisbessen zetten. Beetje halfschaduw, perfect voor een bosrand plantje.

Op het knol-perceel is er ook al heel wat aan’t gebeuren. Daar is bijna 2/3de van het perceel al volgezet. De ajuin en sjalotten zijn geplant, met tussen de rijen telkens een rijtje wortelen. Naar’t schijnt zou dat ideaal zijn 🙂 Ik ben benieuwd naar de wortels, ik hoop dat er niet teveel grote stukken grond zijn waar de wortels moeilijk door kunnen. We zullen wel zien of mijn hak-werk gisteren nog iets heeft uitgehaald.

Initiaal was het mijn bedoeling om ook nog wat radijsjes en snijsla te zaaien, maar doordat we gisteren met de kids naar de zoo van Planckendael zijn getrokken, kwam het er niet meer van. Hier een paar sfeerbeelden:

2014-03-10 07_41_06-DSC_7164.JPG - Windows Photo Viewer 2014-03-10 07_39_49-DSC_7131.JPG - Windows Photo Viewer 2014-03-10 07_43_52-DSC_7185.JPG - Windows Photo Viewer 2014-03-10 07_45_08-DSC_7175.JPG - Windows Photo Viewer 2014-03-10 07_45_37-DSC_7174.JPG - Windows Photo ViewerEven snel nog een lijstje opmaken van de bessen die ik nog wil planten binnenkort 🙂 we zijn bijna half weg maart! Eind maart is de deadline voor ze te planten.

 

Geef een reactie

