Net op tijd

Ik was dit weekend een paar dagen van huis, maar wat een geluk dat ik op tijd terug was! Ik heb per ongeluk de schakelaar van de timer voor de groeilamp en warmtemat op de verkeerde instelling laten staan: constant aan. Niet goed, veel te warm.

Toen ik thuis kwam was de zaaigrond bijna volledig uitgedroogd, de meeste sla zaailingen  in de turfpotjes hebben de hitte en droogte niet overleefd. Op eentje na.  Ok, dat is nu het minst van mijn zorgen. Sla heeft inderdaad niet graag teveel warmte, dat heb ik met mijn eigen ogen kunnen zien. Fouten maken om te leren, laten we zeggen. Buiten staat er nog genoeg sla te groeien.

De afrikaantjes hadden er blijkbaar nog geen problemen mee. Hun eerste blaadjes hebben ondertussen al mooi vorm gekregen! Misschien is het zelfs al tijd om ze te verplanten?

De tomaten daarentegen, die hadden nu écht wel opnieuw vocht nodig! Ze hingen nog niet slap, maar het leek wel of ze allemaal riepen: “Dorst!”.

Mocht de grond nog vochtig genoeg gebleven zijn, dan stonden de Jalapeno M. zaailingen waarschijnlijk nu allemaal boven! Gisteren lieten de eerste jongens ervan hun kopje al zien, deze ochtend al wat meer. Morgen zullen de meesten wel boven staan. “Oef eindelijk beginnen ze te kiemen,” nooit gedacht dat ik zoveel zou stressen voor een paar peper plantjes! Dat lange kiemen is niet goed voor mijn hart 😀 Ik heb er zelfs al twee maal over gedroomd! Ik had echt geen zin om een nieuwe batch te zaaien.

Ik moet dringend ontspannen, lichtjes afstand nemen van de opkweek en me met iets anders bezighouden. Maar dan toch wel nadat ik eerst vanavond de moestuin ben gaan checken, hehe. Daarna doe ik misschien wat Taichi of Qigong in de tuin ter ontspanning, ik moet dringend mijn recht zwaard 42-vorm oefenen!

Geef een reactie

