Plantgoed gaan halen

Aangezien mijn dop- en peulerwten net beginnen uit te komen, ben ik even langs winkel gepasseerd voor wat grote bamboestokken. Ik zie niet direct in de buurt gepast snoeisel om te gebruiken, tenzij ik de knotwilgen van mijn toekomstige buur een beetje plunder 😀

Ik zag dat er nog heel wat aardbei plantjes en ander klein plantgoed beschikbaar was, dus snel even mijn tuintje wat aanvullen dacht ik zo 🙂

Mijn oog viel gisteren op

  • een paar aardbei plantjes “Lambada”
  • Nieuw Zeelandse spinazie (benieuwd!)
  • paar vroege prei plantjes
  • andijvie
  • komkommerkruid zaden voor de heerlijke bloemetjes in salades
Wat plantjes gekocht bij Aveve
Wat plantjes gekocht bij Aveve

De Nieuw Zeelandse spinazie plantjes staan nogal dicht op elkaar, ik vraag me af of ik ze niet apart zou verplanten?

Ik hoop dat de plantjes de lichte nachtvorst van vannacht een beetje overleefd hebben, dan kan ik ze vanavond nog uitplanten.

Voorts ben ik ook nog aan’t twijfelen of ik nog snel een paar tuinbonen de grond in zou duwen, om te testen. Het zien er leuke plantjes uit en ze zijn interessant om falafels mee te maken. Hmmm…

Een gedachte over “Plantgoed gaan halen”

  1. Hey Jan,

    Als ik van u was, zou ik die ook apart verplanten en als ze stevig genoeg zijn buiten planten en nog onder plasticfolie plaatsen!

    Grt, françois

Geef een reactie

