Een wortelbed

Voor de afbakening van mijn teeltpercelen had ik redelijk wat hout gekocht. Nu de plannen veranderd zijn, heb ik dus nog een aantal pakketten hout over. What to do…

Bingo! Een verhoogd wortelbed maken! Huh? Awel, zoiets:

wortelbed

Ik baseer me eigenlijk gewoon op de ervaring van de vierkante moestuin, de mega-wortelen wedstrijden en het kloten van de wortelvlieg (those bastards!).

Twee jaar geleden had ik best goede ervaringen met de wortelen in de vierkante moestuin, met zeer weinig last van wortelvlieg, die bak is wel 40cm hoog. Toen had ik helemaal niets afgedekt. Nochtans kan die wortelvlieg toch nog 80cm hoogte halen, maar ik was best al tevreden met de opbrengst van mijn vierkantj. Het voordeel van de potgrond is de luchtigheid. Zo groeien de  wortels ook mooi lang. Ik heb toch nog wat zaadjes over van gewone wortels en kleurwortels. Time to experiment! We zullen eens zien wie het best groeit en opbrengt. De vollegrond wortels of de wortelbak wortels!

Geef een reactie

