Nog wat voorgezaaid

Gisteren nog snel wat zaadjes voorgezaaid in cocospluggen:

  • tatsoi (soort bladkool)
  • palmkool (een andere bladkool 🙂 met donkere bladeren)
  • bladkool mengsel (nog meer bladkool 😀 )
  • peterselie
  • komkommerkruid

Dat zijn ze denk ik 🙂 vanavond zal ik misschien al quinoa zaaien. De mini stengelui in een potje. De chioggia biet mag er waarschijnlijk ook al in, samen met wat oudere kleurbiet zaadjes. Limoenklaver in een grote pot. Hier en daar misschien al wat Oost Indische kers.

Over die Oost Indische kers: ik heb gelezen dat mensen bij een warme, zwoele avond soms “vonken” zien overspringen. Men zegt dat de bloem zich elektrisch ontlaadt. Sommigen denken eerder dat het een optische bedrog is, vanwege de oranje kleur van de bloem. Ik weet één ding zeker. ’t Zijn lekkere bloemetjes 🙂

Ik ben wel nog steeds aan’t twijfelen over mijn reukerwten. Die komen maar moeizaam boven. Gaan ze er allemaal nog doorkomen of niet? Een goeie week geef ik ze denk ik nog, daarna stop ik er waarschijnlijk nieuwe in. Eventueel zaai ik er een aantal voor in de tunnelserre (daar is het nu al pretty hot bij momenten).

Gisteren heb ik ook snel eventjes de composthoop door elkaar gemengd met de riek. How zeg, ik wist niet dat die zo snel kon opwarmen! Weer een tuin ervaring rijker. Momenteel is de compost bak héél open. Het bestaat enkel uit draad. Ik zal dit weekend met de overschot van de planken een betere versie in elkaar timmeren. Met minder tochtgaten.

Geef een reactie

