De lente is in’t land

Voor mij is de lente nu écht begonnen. Overal staan de bloesems van de bomen in volle ornaat. De onkruiden, die hebben het evenzeer naar hun zin, veel te goed zelfs…

Zoek de sla en de tuinmelde
Zoek de sla en de tuinmelde

Bijna overal waar ik nog niet schoffelde, ligt er letterlijk een tapijtje van onkruiden. Ik herken bijna het verschil niet meer tussen mijn net gezaaide sla en melde. Van de melde herken ik enkel de paarskleurige versie momenteel… Buiten de hardnekkige grassen lijkt het vooral één specifiek onkruid te zijn dat de overhand heeft.

Bij de wortels is het nog erger, ik kan het verschil gewoon niet zien. Al vermoed ik dat de wortelen nog niet willen boven komen. Gelukkig heb ik mijn wortelbak al klaar 🙂

De wortelbak en m'n goede helper
De wortelbak en m’n goede helper

Een aantal bessenstruiken staan ook al in bloem, al viel het me eerst niet op. De kruisbessen hebben kleine nietige bloemetjes. De zuilappelaar en de laag stem kerselaar hebben al wat meer uitgesproken bloemetjes.

Kruisbes bloemetjes
Kruisbes bloemetjes
Kerselaar, de eerste bloemetjes
Kerselaar, de eerste bloemetjes

In ons insectenhotel hebben we ook al een bewoner. Een metselbij als ik mij niet vergis.

Een gevuld gaatje door een metselbij
Een gevuld gaatje door een metselbij
De tomaten en pepers groeien goed en maken al plaats voor een nieuwe lading Tigerella tomaatjes of was het nu Tigerette... Gestreepte tomaten dus
De tomaten en pepers groeien goed en maken al plaats voor een nieuwe lading Tigerella tomaatjes of was het nu Tigerette… Gestreepte tomaten dus
Geef een reactie

