De serre staat vol

De 2de serre – diegene die ik niet deel met mijn buurman – staat zo goed als vol met tomaten en wat andere planten die wachten om verplant te worden (of gewoon daar lekker warm willen staan). Aangezien dat die goedkope tunnelserres iets “té” flexibel zijn, heb ik de vier hoeken verstevigd met een paar dikke palen. De plastiek rand (zie vb rechts beneden aan de serre) is nu naar binnen toe (ipv buiten), waar een aantal pinnen de plastiek op hun plaats houden. Veel beter en steviger zo! Ik heb er ook een kleine thermometer in gehangen gisteren. Benieuwd hoe warm het daar eigenlijk wordt.

De tomaten serre
De tomaten serre

Er staan uiteindelijk 11 variëteiten aan tomaten in de serre(s). Eigenlijk had ik nooit verwacht zoveel tomaten te zetten 😀 ik ben gebeten door het tomatenvirus denk ik, net zoals vele andere moestuiniers.

  • Black Cherry
  • Ananas Noire
  • Dix Doigts de Naples (zelf gezaaid)
  • Giant Belgium
  • Green Copia
  • Green grape (zelf gezaaid)
  • Millefleur (zelf gezaaid)
  • Noire de Crimée
  • Tigerella (zelf gezaaid)
  • Tiny Tom (voor in pot, heeft wel al bloemetjes 🙂 )
  • … en een geënte tomaat waarvan ik de naam eigenlijk niet meer weet 🙂

Aan’t wachten in de serre(s) op een grotere pot of andere standplaats:

  • Aubergine “Striped Togo” (zelf gezaaid)
  • Aubergine “Little fingers” (die komt in een grote pot terecht)
  • Aubergine “Mordon Midget” (voor de vierkante moestuin bak bij de schoonmoeder)
  • Paprika “Chocolat” (speciaal!)
  • Paprika  “Sweet Cherry”
  • Tomatillo (zelf gezaaid)
  • Citroenkomkommer (zelf gezaaid)
  • Courgette (gele) “Orelia F1” (zelf gezaaid)
  • Courgette “Ronde de Nice” (zelf gezaaid)
  • Courgette “Baby Bush Marrow” (zelf gezaaid)
  • Pompoen “Uchiki Kuri” (zelf gezaaid)
  • Pompoen “Spaghetti” (zelf gezaaid)
  • Pompoen “Waltham Butternut” (zelf gezaaid)
  • Patisson “wit” (zelf gezaaid)
  • Peper “Jalapeño M”  (zelf gezaaid)
  • Peper “Beaver Dam”  (zelf gezaaid)

Alles kan ik natuurlijk in de tuin niet zetten, een deel is dan ook bestemd voor onze ouders.

Oh en niet te vergeten: binnen hebben we de komkommer “Marketmore 97” voorgezaaid. Die zullen bijna gaan uitkomen denk ik. Blijkbaar een variëteit die het buiten heel goed doet!

En tot slot, een kleine sfeerfoto van een deel van onze gedeelde moestuin:

De moestuin
De moestuin
Geef een reactie

