Oogsten in juni

Oeps, een blog post is per ongeluk niet buiten gegaan :/ Hier is ie dan 🙂

Buiten de sla en radijzen is ondertussen het seizoen aangebroken van de grote oogsten. Na zoveel jaren kan ik eindelijk mijn “eigen” groenten oogsten.

Aangezien ik al wat licht verontrustende bruine plekken aan de bladeren van de aardappelen heb gezien, heb ik de eerste paar planten daarvan gerooid. Voor ongeveer 4m² heb ik toch een mooie twee emmers aardappels 🙂

photo1
Een paar kleine bietjes die vooraf gegaan werden door een paar grotere examplaren. Een mega grote knol koolrabi waarvan er nog een paar klaar staan om te oogsten. En tot slot één van de twee emmers aardappelen. Ik denk dat het een bio aardappel ras “Eden” was.

photo2Links: een kleine peper plant dat het niet lijkt te halen. Midden: aubergine “little fingers”. Rechts: de grote pot met snijbonen.

photo3

De tomaatjes zijn goed aan’t groeien.

photo4 photo5 photo6 photo7Overzichtje

 

Geef een reactie

