Tijd voor de aardappelen te rooien

Het was heel dringend tijd om de aardappelen te oogsten, op heel korte tijd werden de bladeren geel en kregen ze typische vlekken van de aardappelziekte. Gelukkig zijn de aardappelen heel mooi van vorm, maar hopelijk zet het zich niet door tot in de aardappels zelf.

We hebben ook een baby penis patatje gerooid 😀 grappig.

Iets minder plezierig was het voor een van de tomaten planten, die leekt deze ochtend plots verdwenen te zijn uit de serre, maar niets was minder waar. Hij was volledig omgevallen door het gewicht van de tomaten. Zelfs de stok kon het gewicht niet tegenhouden. Nuja, de stok was niet zo heel.stevig bij nader inzien.

Positief ben ik dan weer over mijn courgette. Die massa’s vruchten aanmaken, alsook mijn spaghetti pompoen! Ik denk dat daar nu al makkelijk 10 vruchten aan hangen!

Er kruipt veel werk en onderhoud in de tuin, maar langs de andere kant zit ik dan tenminste voor die stomme tv of tablet/computer. Ook mijn bloemenmengsels maken me dolgelukkig. Prettige geurtjes, mooi kleurtjes… Om bij weg te dromen en plukbaar voor de vaas binnen. Al lijkt het erop dat er nog niet veel bijtjes te bespeuren zijn op mijn bloemen de laatste tijd :(.

Voor wat fotootjes, neem een kijkje hieronder. Ze zijn gemaakt met de tablet en niet zo denderend als met mijn andere camera, maar het is al iets 😉

Geef een reactie

