Oogst van de dag

Ik heb nu een 5tal courgettes staan als ik me niet vergis. Ronde, gele en groene lange. Wat men zegt over 1 à 2 courgette planten per standaard gezin, is correct. Wat een massa aan vruchten! Een paar dagen na de vorige oogst mocht ik gisteren ook weer meer dan een halve emmer vruchten plukken. Maar mij hoor je niet klagen. Het maakt me gelukkig dat ik iets aan anderen kan geven. Als dank van waardering en blijk van vriendschap.

Hieronder zie je wat de opbrengst van gisteren:

 

10462881_10204203907359834_4036097684467476684_nZo zie je:

  • 5 gele, 4 ronde en 3 groene courgetten (de groene zijn marrows, en worden minder houterig als ze groot zijn, schijnbaar)
  • Links boven zie je de boontjes van de struikpronkboon “Hestia”. De peul heeft een rare textuur. Lijkt een beetje op de tong van een poes! Een beetje ruw zo. Heel bizar. Ik heb ze ondertussen al gesneden in stukjes en merkte op dat de boontjes een mooi donkerroze kleur hadden. Benieuwd naar de smaak. Van 6 plantengroepjes ongeveer 2 porties als eerste oogst.
  • In het midden liggen de fijne boontjes “Eclarel”, goed voor één portie met ons gezinnetje.
  • Tussen de boontjes in, liggen twee Black Cherry tomaatjes. Nog niet helemaal rijp blijkbaar, de smaak is nog niet op en top. Maar wel al goed eetbaar.
  • Rechts liggen een rode en een bosje sjalot. Geen geweldig jaar, maar ook niet compleet naar de vaantjes.
  • Een verloren aardappel, had ik gemist bij de oogst vorige vrijdag. Momenteel zitten er nog een deel in de grond (zonder loof) omdat mijn kruiwagen vol is 😀
  • En tot slot nog wat aardbeien. Lekker van smaak, maar elke keer weer wordt die bak overwoekerd door onkruiden zoals kweekgrassen, netels, distels, zuring etc… 😦
Geef een reactie

