Zaadjes sorteren

IMG_0081Een nieuwe lading zaadjes is gearriveerd. Deze keer van Bolster. Veel groenten zitten er niet in deze keer, vooral bloemen. Ok, ik kon het niet laten, er zit ook nog een extra pompoen tussen. Ja, ik had nog geen groene pompoen :p dat is mijn excuus. Dat euh… maakt dat ik 8 verschillende soorten pompoenen heb om volgend jaar te zaaien. Gemiddeld 1m² per pompoen, 2 plantjes per pompoen… 16m² zal ik moeten voorzien 😀

Nuja, ik moet gewoon nog wat karton halen op mijn werk, nog wat stro en die op bepaalde plaatsen gaan leggen in’t veld waar ze rustig, zonder veel omkijken mogen groeien. En zoals jullie wel weten, zal dat katon en het stro de grond eronder zogoed als onkruidvrij maken voor de toekomst.

Ik heb het nog even snel opgezocht: Alligator F1, lady godiva naaktzadig, muscat de provence, pink banana, spaghetti, sweet dumpling, uchiki kuri, waltham butternut. Ha kijk, zelfs een van de zeldzame F1 gevalletjes in mijn collectie 🙂 voordeel van die Alligator, ik kan er 1.5 a 2 planten per 1m² zetten met 4 pompoenen als opbrengst. Meer dan voldoende voor mij. Ik doe het meer voor de sier en om mensen gelukkig te maken 🙂

IMG_0084

Van de zaden die ik heb, zijn de meeste gesorteerd sinds gisterenavond. We kunnen wel zeggen dat maart en april overduidelijk  zaaimaanden bij uitstek zijn. En dan moet ik nog eens rekening houden met de spreiding van zaaisels (niemand wil in april-mei 60 kroppen sla op overschot )… het lijkt allemaal zo simpel wanneer je een moestuin begint, maar een goede planning is toch de helft van het werk.

Tot slot, tijdens kerst zal er iemand gelukkig gemaakt worden met het volgende cadeautje. Ik ben er zelf jaloers op 😀 maar ik moet sterk zijn, ik heb al genoeg zaden… sommige zaden moeten enkel nog geleverd worden bij de lokale afdeling van Velt (mag binnenkort mee naar mijn eerste bestuursvergadering 😀 ! )

IMG_0080Ik vind de zaadzakjes van De Bolster eigenlijk wel een van de mooiere. Veel mooier dan die van Vanderwal, want die ogen veel te saai en outdated. Niet dat zoiets de inhoud overstijgt, maar het oog wil ook wat 😉 Goh, zelfs de papieren zaadzakjes van De Nieuwe Tuin vind ik nog ‘gezelliger’. Maar goed. Tijd om te werken. Geen stakingsdag voor mij :p

Geef een reactie

