Ruilhandel

Een tweetal weken geleden raakte in aan de praat met – ik veronderstel – de manager van de Aveve in de buurt aangezien hij een ander hemd draagt dan de anderen 😉 . Blijkbaar hadden we veel dezelfde interesses als het op moestuinieren aankwam en Bart – zo noemt hij – was ook verbaasd over mijn eigen kennis. We begonnen te praten over de “oudere” aardappel rassen, mijn peper projectje, hij over zijn tomatenboom enzovoort.

Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat we zeker met elkaar wat moesten ruilen. Zogezegd zo gedaan. Ik bood hem een paar plantjes paarse paprika’s aan en wat hete pepers (Hot Lemon & Aji Pineapple). Van hem kreeg ik een scheut van een tomatenboom, meloenpeer (pepino) en een stek ananaskers. Geweldig. Ik ben benieuwd wat het geeft. Het valt wel op dat het allemaal familie van de nachtschade is.

Naar het schijnt zou die tomatenboom wel 3 tot 5 meter hoog kunnen worden! Mijn God, waar moet ik die plaatsen 😀

Geef een reactie

