Het leven in de tuin na de “storm”

 

De storm is al wat afgezwakt. De zon komt af en toe eens piepen. De serre heeft het al bij al overleefd. Tijd om de tuin te observeren.DSC_9475

Hyacinten zijn ook weer bloemen die bij mij iets losweken uit mijn jeugd. Ze geuren heerlijk met mooie bossige bloemen op een dikke steel. Voor velen lijken ze oubollig, maar voor mij hebben ze iets speciaal, iets nostalgisch, iets waardoor ik er graag  veel in de tuin zou willen zetten, maar niet mag 🙂 *kuck* vrouw *kuch*DSC_9481

Een paar dagen niet in de tuin geweest en het onkruid op en naast de bedden laat zich merken.DSC_9482

De tuinbonen nemen hun tijd om te groeien. Tijd voor wat warmer en zonniger weer!DSC_9486

Deze rabarber plant stond op een andere plaats (naast de oude serre) waar hij eigenlijk perfect stond, maar door de plaatsing van de grotere serre, moest hij verplaats worden. Tijdens de opbouw werd hij nog eens een paar keer per ongeluk helemaal platgetrapt. Gelukkig is het een sterke plant die snel van zich opnieuw laat horen.DSC_9487

De blauwe bessen struiken zijn klaar voor de lente.DSC_9488

Ook de stekelbessen zijn klaar. Hopelijk krijg ik dit jaar eindelijk mijn eerste bessen!DSC_9489

De look staat nog stevig recht, al zal hij waarschijnlijk een beetje voeding kunnen gebruiken, zoals Kalium. Als iemand dat tamelijk wat look verbruikt in de koken, kijk ik hier fel naar uit. DSC_9492

Erwtjes! Afblijven vogeltjes! Misschien toch maar eens beschermen?
DSC_9498

De voorzaaisels in de serres doen het geweldig. De sla en koolrabi zijn bijna klaar om uit te planten. Wat zie je nog? Venkel, spitskool, spruiten, grootbloemig kaasjeskruid.DSC_9499

Radijsjes en sla in de serre. Komaan, groeien! Binnen een maand moeten de tomaten enzo jullie vergezellen!DSC_9500

Nog eventjes geduld voor deze mooie kropjessla. In het bakje komt de koriander uit. Bieslook heeft er nog geen zin in.DSC_9501

Een hele hoop jonge spinazie. Wachten op de eerste echte blaadjes.DSC_9502

Door het slechte weer nog steeds niet kunnen planten 😦 de reukerwten.DSC_9509

Ik denk dat we ze bijna elk jaar opnieuw kopen. ’t Vrouwtje smijt ze weg als ze uitgebloemd zijn. Ik recupereer ze snel om ergens opnieuw uit te planten. The sunny life behind bars 😉DSC_9510Kleur in de lente. Ik hou van kleur in de lente. Vanaf nu zijn er nooit genoeg bloemen in mijn leven 🙂 en dit jaar zal daar veel verandering in komen.

 

Geef een reactie

