Volop lente

Het is volop lente nu. Al twee weken heerlijk prachtig weer, getuige het feit dat ik nu dringend zonnemelk en aftersun moet gaan kopen… IMG_0198

De eerste groene asperges zijn een feit 🙂  al durf ik ze nog niet goed afknippen. Ze zijn nog maar net geplant :/IMG_0208

De opgeofferde plant smeerwortel heeft een massa aan nieuwe plantjes gecreëerd, minstens 3-4 meter aan nieuwe planten. En dat zijn alleen maar de stukken die ik geplant heb. Eigenlijk zou ik makkelijk 10 meter aan nieuwe planten kunnen maken uit één plant.IMG_0206

De rabarber wil reeds in bloem gaan, waarschijnlijk doordat hij plots verplaatst werd dit voorjaar. Best de bloem uitnemen denk ik, ook al zegt men mij dat het niet nodig zou zijn. We’ll see 🙂 beetje research doen eerst.

Iets verder, maar niet op foto, heb ik een aantal artisjok planten gezet. Dat wordt heerlijk, de eerste bloemen. Eén plantje komt van Aveve in de hoop toch nog iets van bloemen te hebben dit jaar.IMG_0205

Volop bloem op de kleine blauwe bessen planten! Het ziet ernaar uit, dat het plantje in zijn 2de of 3de jaar eindelijk gaat vruchten voortbrengen 🙂IMG_0204

De draad voor de erwten en kapucijners staat klaar. Groeien maar!IMG_0202

Ook de mini  kerselaar lijkt er zijn in te hebben.
IMG_0201

Deze bak is reeds moei gevuld en de meeste zaken komen al uit. Enkel de lente uitjes doen moeilijk. 2de jaar op rij. Wat doe ik hier verkeerd?!IMG_0200

Gisteren had ik bezoek van een paar héél goede helpers 🙂 hun hoofddoel was het planten van de aardappelen, maar ondertussen hebben ze mij met nog een paar verhoogde bakken geholpen en zijn de peper planten gearriveerd voor in de serre.
IMG_0199De appelaar – James Grieve – klaar om te bloemen en te bestuiven.

Er is nog steeds heel wat werk in de tuin. Vooral de serre moet nu worden klaargemaakt: oogsten van de spinazie, sla en nog wat kleine zaken. Eens dat gedaan is, gaan de tomaten, pepers, komkommers en aubergines de grond in 🙂

Geef een reactie

