En het weer gaf er nog een lap op

De weergoden hebben en feestje

Ik had het eigenlijk niet meer verwacht, maar het ongure weer heeft opnieuw van zich laten horen in onze buurt. Toevallig legde een onweer ongeveer hetzelfde parcours af zoals eergisteren! Iemand zou zelfs een kleine windhoos gezien hebben die tamelijk wat schade aanrichtte!

Mijn verankeringssystemen doen duidelijk goed hun werk. Voor wie graag nog eens mijn tips voor een tunnelserre wil overlopen: die kan hier terecht.

Nog een zaaironde

IMG_0222

Ik dacht dat ik de zaaiperiode gemist had, maar op de moestuinwijven facebook pagina (tip: niet alleen voor vrouwen, ook mannen zijn welkom 😉 ) zeiden de mensen me dat het absoluut nog niet te laat is om muismeloen te zaaien. Een soort van mini komkommers. Niet echt een soort meloen, maar wel een uitbundige groeier en producer. Wordt ook wel eens een zure augurk genoemd.

muismeloen

Voor de rest hebben we nog wat basilicum opnieuw gezaaid. De gewone Genovese, de paarse en de Thaïsche. De vorige heb ik per ongeluk een tijd vergeten water te geven. Oeps. Tweede keer, goede keer?

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat ik met sommige groenten achter sta. Ik moet nog eenhele reeks wortelen zaaien, de pastinaak waarschijnlijk opnieuw, de gewone en paarse broccoli moet gezaaid worden en dan nog eens een hele reeks bloemen.  Om nog maar te zwijgen van sommige andere groenten die ik gespreid over verschillende periodes ging zaaien. Ik moet toegeven, een moestuin met twee onderhouden is vele makkelijker dan alleen 😦

Geef een reactie

