Mijn eigen primeur aardappels

Daar is ze dan, mijn eigen eerste primeur oogst aardappelen. Ik heb geen flauw idee welke het zijn, maar ze zien er heerlijk uit! Morgen staat deze lekkere oogst op het menu 🙂 Een mega grote hoeveelheid is het niet geworden uit de 2 zakken met aardappelen. Had ik ze wat meer water gegeven was er misschien 25-40% meer opbrengst. Helaas, door mijn depressie, heb ik soms weinig zin om naar de tuin te gaan 😦  zo hadden de pepers daarnet ook een grote behoefte aan water terug. De meeste hadden de bladeren slap hangen. Ik denk dat ik al een week niet meer ben gaan kijken! Nee, dat is niet helemaal correct. Onlangs had ik nog eens een krop sla nodig 🙂 maar écht kijken naar de waterbehoefte van sommige planten, dat heb ik inderdaad niet gedaan.

Kop op! Deze 2.5 à 3.5 kg aan aardappelen is al een prachtige oogst op zich. Kwaliteit boven kwantiteit, niet waar?

IMG_0018IMG_0008Hierboven een klein panoramaatje van de tuin. En hieronder, eentje van in de serre.

IMG_0010 IMG_0011

Zie hier Dancing With Smurfs! Ze zijn nog klein en niet helemaal rijp. Misschien binnen een goeie week?

IMG_0012

De tomaten zijn in volle groei. Rechtsonder staan de aubergines, maar die passen net niet op de foto 🙂 Hetzelfde voor de komkommers linksonder 🙂

IMG_0014 IMG_0016

Ook de tuinbonen zijn hier en daar al klaar om te plukken. Voor een blik op de inhoud van de tuinbonen, kijk hieronder.

IMG_0017
IMG_0019

De witte tuinbonen zijn mooi vol en groot! Heerlijk.IMG_0020Aaah, en hier zijn de roze tuinbonen 🙂 eerlijk gezegd lijken ze meer bruinig dan echt mooi roze, maar misschien verandert dat nog een beetje naarmate ze groter of kleiner zijn. Desondanks de andere kleur, zijn het ook mooie tuinboontjes. Minestrone met tuinboontjes iemand?

Tot slot ben ik diep bedroefd om mijn bessenstruiken. Een heel klein rupsje heeft bijna al mijn bessenstruiken kaal gegeten! Met honderden tegelijk zaten ze op de struikjes. Hopelijk komen ze er terug door en kan ik op zijn minst nog een beetje genieten van de bessen die eraan hangen. Ze hadden zich beter op mijn frambozen genesteld, dat is een overwoekering van jewelste. Morgen ofzo de schaar erin!

Straks ook nog eens wat van de eerste aardbeitjes plukken 🙂

Een gedachte over “Mijn eigen primeur aardappels”

  1. Beter een beetje dan helemaal niks hé… Blijven volhouden, laat je depressie niet al die lekkere groentjes verpesten! Ik heb het ook even moeilijk gehad, maar nu ben ik alweer 3 dagen actief in mijn tuintje. 🙂
    Probeer wat rust te vinden in je moestuin. Het klinkt misschien raar, maar ik sta erop dat ik al mijn onkruid met de hand uittrek. Dat werkt ontspannend voor mij. Zo zal jij ook wel iets vinden waardoor je je daar kan ontspannen. Spijtig van de bessen, maar die dancing with smurfs zien er heel lekker uit!!! Kan je daar geen stekje van missen? Of een paar tomaatjes? 🙂 Blijf er voor gaan, zodat je trots kan zijn op al het werk dat je daar verzet! Enne, wat lekkere receptjes van wat je met je oogst zoal maakt zouden ook leuk zijn hier op je blog 😉

Geef een reactie

