Een dag om te “druivelaren”

Vandaag ben ik erin geslaagd om een aantal palen de grond in te kloppen om mijn druivelaars te leiden. Het Sint-Janskruid tegen mijn depressie lijkt toch wel te helpen na een dikke week. De zon die er dan toch wat doorgekomen is vandaag en de gezellige lunch deze middag – met mijn vrouwtje & een paar toffe buren van 300m verderop – bij de Italiaan hebben me ook de nodige energie gegeven.

Op foto lijken de palen blijkbaar iets minder recht dan op’t eerste zicht 😀 ik zweer het, mijn ogen zeiden dat ze recht stonden! Maar dat geeft niet. Vanuit dat standpunt wordt er toch zelden naar daar gekeken :p ’t is het resultaat dat telt en de lekkere druiven binnen een paar jaar 🙂 er hangen nu zelfs al een paar mini trosjes aan!

IMG_0061Eén ding dat ik al geleerd heb, na bekijken van de jonge druivelaars en het zorgvuldig uitpluizen van informatie in mijn “Bessen uit de tuin” boekje van Velt omtrent gewenste snoeivormen: de planten zelf werken regelmatig eens tegen. Weg gewenste idee voor een bepaalde snoeivorm. Ik verwacht van de ene plant 3 nieuwe takken, maar er staan er maar twee op. Oink. De andere heeft er dan weer 5 en de derde heeft er dan weer op minder interessante plaatsen.

Ik laat het niet aan mijn hart komen. We proberen er wel iets van te maken. Een soort hybride snoei 🙂 Het zijn trouwens nog altijd jonge plantjes en met wat snoeiwerk en leidwerk hier en daar zal er wel iets uit de bus komen. Niet te vergeten:

Slecht snoeien is beter dan helemaal niet snoeien.

Voor wie zich afvraagt wat dat zwarte ding in het gras is, dat is een kettlebell. Een oud Russisch trainingsgewicht dat terug aan populariteit inwint. Met zo’n 16kg is het een interessant gewicht om de palen wat dieper de grond in te kloppen na het graven van een putje.

Een gedachte over “Een dag om te “druivelaren””

  1. Ik dacht dat je in je tuin aan fitness gedaan had… 🙂 Mis dus! Wel een goed idee om die daarvoor te gebruiken. En heel fijn dat het sint-janskruid lijkt te helpen, zoiets blijft toch altijd afwachten…

Geef een reactie

