Glass gem corn, regenboog maïs – een klein succes!

We hebben een beetje geluk met het weer gehad. Nu pas is de meeste “glass gem” maïs (ik noem het regenboog maïs) klaar om te oogsten. Er staan slechts nog een paar stengels die nog groen zien. Nog even geduld en hopen dat het niet te vochtig en koud wordt. Gezien de foto’s hieronder, mogen we zeker van een succes spreken. Again, met dank aan de lange zomer.

Wat me wel opvalt aan deze maïs: hij is prachtig maar ook veel kleiner dan de “standaard” suikermaïskolven die ik in de tuin heb staan. Desondanks dat verschil, ben ik zeer tevreden. Ik had schrik dat er veel gelige “cobs” tussen gingen zitten, maar gelukkig veel blauw-rose 🙂 de kolf met overwegend donker rode zaden is ook prachtig! Doet me denken aan framboos snoepjes.

Zeg nu zelf, zijn ze niet om op te eten. (Helaas niet zoals suikermaïs ;p het is een bakmaïs).

Voor meer foto’s, zie ook mijn flickr album: klik hier voor het flickr album

6 gedachten over “Glass gem corn, regenboog maïs – een klein succes!”

  1. Via Google deze pagina gevonden op zoektocht naar meer informatie over de glass gem. Ik heb deze mais nu ook in de tuin staan. De hoogte van de planten zit nu verrassend genoeg tussen de 3 en 4 meter. Vele planten hebben 2 tot 3 kolven gezet die nu al redelijk dik en groot zijn. Het grootste gedeelte heeft roodachtige pluimen, een aantal andere wit. En deel van de pluimen begint al in te drogen. Ik hoop ze mooi rijp te krijgen en verheug me al op de dag dat ik ik de mooie kleuren daadwerkelijk kan zien. 🙂

Geef een reactie

