De eerste groene asperges!

Eindelijk een aha! momentje. De 3 jaar oude asperge planten mogen eindelijk beetje bij beetje “geplukt” worden, of hoe verwoord je zoiets… Ik ben er best trots op. Het zijn groene asperges zoals je op de foto hieronder kan zien, daar kruipt minder werk in. En dat is belangrijk voor iemand zoals mij 🙂 Nog niet zo recht als die van de winkel, maar dat deert ons helemaal niet.

IMG_1954

De bovenste asperge leek me groot genoeg om uit te doen in de tuin, maar in mijn hand valt het helaas een beetje tegen. Och, er komen er nog genoeg 🙂 Daarna heb ik ze maar snel verwerkt in een snelle pasta.

IMG_1949

Wat een gepriegel om met een dunschiller flinterdunne, rauwe slierten te maken…

IMG_1950

Zo, een snelle volkorenpasta met tomaatjes, lente ui, pijnboompitten en asperges. Een goede scheut olijfolie erover en klaar! Wees maar zeker, het heeft me gesmaakt.

Ondertussen zit ik ook al vier weken te sukkelen met een verkoudheid die maar niet over gaat. Sinussen vermassacreerd 😦 Oppassen met neusspray! Dat is de boodschap die ik aan iedereen wil meegeven, na een wijze les van mijn dokteres.

Goed, terugkomende van de dokter met “het goede nieuws” heb ik mezelf en mijn moeder nog een cadeautje gedaan. Enkele “speciale” aardbei planten en een aantal kruiden waaronder veel peterselie en dragon.

Benieuwd of die witte ananasaardbei , framberry en bubbleberry de smaak van Mara des Bois kan overtreffen! Die blijft nog steeds mijn favoriete aardbei der aardbeien. Zeg maar gerust Queen of Strawberries. Ik kan ze aan iedere liefhebber van een smaakvolle, aromatische aardbeien aanraden én je hebt er geen andere soorten met mannelijke bloemen nodig zoals bvb de witte aardbei. Ik heb de mijne gehaald bij Ecoflora, voor wie het wou weten.

IMG_1953

Nu nog wat uitrusten…

 

Geef een reactie

