Sketch & dé afrikaan van 2017

Sketchy time

Het einde van de herfst en begin van de winter is voor mij de ideale periode om te brainstormen over het doen en laten van het volgend jaar in de moestuin. Ik mag dan nog niet helemaal overtuigd zijn over de locatie van mijn nieuwe moestuin bakken (tussen het huis van ons en dat van de buren in), soms wil ik gewoon eens een indruk hebben van een meer ideale positie. Vandaar de volgende snelle sketch 🙂 *keeps on dreaming* (‘cause the lady of the house doesn’t approve … yet ;p )

15133811_10211084212603165_1620673595_o

Ook al ben je zelf geen tekentalent (ik ook niet echt), enkele snelle schetsen maken soms een wereld van verschil, wanneer je begint te plannen.

Nieuw soort afrikaantje

Bij Plants of Distinction heb ik een variëteit van Afrikaantjes ontdekt die me nu al doet wegdromen. Verschillende kleuren op één plant? Te mooi om waar te zijn! Ze noemen het “Strawberry Blonde”. Mooie kleurcontrasten, maar voornamelijk rood-oranje-roze bloemen die uiteindelijk verkleuren én op die manier voor een kleurrijk contrast zorgen.

Ook al heb ik de kennis, zaden oogsten is normaal niet aan mij besteed (tenzij we plots in een financiële crisis belanden), maar voor deze variëteit wil ik wel eens een uitzondering maken. Perfect voor pot en borders.

 

Enkele interessante details:

In early Spring growing conditions, flowers age and change colour more slowly for maximum contrast. In warmer conditions, colour changes faster with less distinct contrast

M.a.w. hoe frisser het weer, hoe meer contrast en hoe mooier de bloemenpracht.

Meer nog:

Culinary note: The citrus tasting flowers have many uses, try them in salads, sandwiches or seafood dishes too

Iemand zin in een lekker bloemetje?

Ook bij Thompson & Morgan kan je blijkbaar terecht.

Durf nu nog eens zeggen dat Afrikaantjes of Stinkertjes saai zijn!

2 gedachten over “Sketch & dé afrikaan van 2017”

  1. Waaw! Bij deze meld ik me als eerste aan om als het lukt om zaadjes te oogsten om op het lijstje te mogen staan om er een paar te krijgen :):)

Geef een reactie

