SMART GARDEN HACK – dag 10

Ondertussen zitten we al aan dag 10 van onze hack. Het is duidelijk dat de gewone potgrond veel te nat was. De steenwol pluggen deden het duidelijk veel beter. Vochtig, maar ook niet zeiknat. We hebben weer iets bijgeleerd en vooral zelf kunnen uittesten.

img_4631

De close-up is iets donkerder uitgevallen dan ik dacht. Oeps 🙂 de eerste echte blaadjes zijn al duidelijk zichtbaar. De komende dagen ga ik eens zien hoe diep de worteltjes al zitten.

img_4670

Ondanks dat de steenwol pluggen werken, ben ik nog een klein beetje teleurgesteld. Ik had een iets spontanere en uitbundigere groei verwacht. Er zijn een paar zaken die misschien roet in het eten gooien.

Ten eerste: de lamp springt pas in de late namiddag aan, wat betekent dat de plant zowel ’s avonds als overdag licht krijgt. Overdag krijgt het wel geen rechtstreeks daglicht te verwerken (aangezien het ergens in de hoek van de koeken staat).

Ten tweede: misschien was het interessanter om de pluggen ergens apart op te kweken in een vochtig milieu (water) waar nog géén plantenvoeding bij gedaan werd. Het zou me niet verwonderen moest het huidige milieu iets te “straf” is.

To be continued 🙂

 

Geef een reactie

